It is currently Sun Nov 29, 2020 2:28 pm

All times are UTC [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Adding Exclamations - polish translation
PostPosted: Wed Jan 03, 2007 5:58 pm 
Offline
Original-War.Net Owner
Original-War.Net Owner
User avatar

Joined: Wed Jan 25, 2006 10:21 am
Posts: 2786
Location: Poland, Białystok
By dodać okrzyki postaci do swojego modu, bedzięsz potrzebował trzech plików: Voices.txt (pliku z listą głosów), Exclamations.wri (pliku z tekstami okrzyków, jest inny dla każdego języka, dla nas będzie w folderze #POL) i Exclamations.txt (plik, gdzie są wymienione połączenia okrzyków z dotyczącymi ich wydarzeniami). Wypakuj je z Data1.owp. Są w folderze Data/GameInit. Będziesz także potrzebował obrazu twarzy danej postaci. Zacznijmy od twarzy. Kiedy stworzysz twarz, dodaj ją do galerii i kliknij na nią PPM i wybierz Voice. Teraz napisz tam kilka cyfr(najlepiej od 1 do 3) i kliknij OK. Kliknij na twarz ponownie i wybierz Name, najlepsze są krótkie nazwy takie jak JMM (John Macmillan). Zapisz galerię. Teraz zajmij się Exclamations.wri. Jest tu zapisany tekst wszystkich okrzyków, więc dodaj poniżej okrzyki swojej postaci. To jest przykład okrzyków dla Lisy Lawson:
Code:
EX_RA-Lisa-1 "Yes?"
EX_RA-Lisa-2 "Sir?" 
EX_RB-Lisa-2 "Let me at them!"
EX_CA-Lisa-1 "I'm on it!"
EX_CA-Lisa-2 "Got it."
EX_MA-Lisa-1 "Moving"
EX_MA-Lisa-2 "Let's go"
EX_OA-Lisa-2 "I'm the bitch from Hell!"
EX_OA-Lisa-3 "Lets prey!"
EX_OH-Lisa-2 "I'd rather be killing Russians"
EX_NA-Lisa-1 "You're kidding right?"
EX_NA-Lisa-2 "That’s not possible"
EX_FA-Lisa-1 "Next?"
EX_FA-Lisa-2 "All done"
EX_FB-Lisa-1 "So what now?"
EX_FB-Lisa-2 "I'm here"
EX_FC-Lisa-1 "Engines running"
EX_FC-Lisa-2 "Ready to move"
EX_FD-Lisa-1 "That's the way I like them - Dead!"
EX_FD-Lisa-2 "Now, who's next?"
EX_FF-Lisa-2 "Vehicle's built, now please can I kill someone?"
EX_FL-Lisa-1 "Now, who wants some?"
EX_BA-Lisa-1 "I love my work!"
EX_BA-Lisa-2 "Did that hurt?"
EX_BB-Lisa-2 "Yee hah!"
EX_BC-Lisa-1 "Come to mama!"
EX_BC-Lisa-2 "Lets make that your last smile"
EX_BD-Lisa-2 "Catch this!"
EX_KA-Lisa-1 "So much more fun when they shoot back"
EX_KA-Lisa-2 "Missed me"
EX_HA-Lisa-1 "That didn't hurt"
EX_HA-Lisa-2 "Ouch"
EX_WA-Lisa-1 "Pain just helps me focus"
EX_WA-Lisa-2 "Hey… They're almost shooting straight"
EX_UA-Lisa-1 "Maybe I'll just sit this one out"
EX_UA-Lisa-2 "Shit, that's not supposed to happen"
EX_IA-Lisa-1 "Hey, find me some targets will ya?"
EX_IA-Lisa-2 "I could use a little action"
EX_EA-Lisa-1 "Crates here!"
EX_EB-Lisa-1 "Siberite here!"
EX_EC-Lisa-1 "Oil here!"
EX_ED-Lisa-1 "Are you here to kill or be killed?"
EX_ED-Lisa-2 "What are you doing here?"
EX_EE-Lisa-1 "Ah… somebody to kill"
EX_EE-Lisa-2 "Target practise!"
EX_LA-Lisa-1 "My soldiering skill just got better"
EX_LA-Lisa-2 "My soldiering skill just increased"
EX_LB-Lisa-1 "My mechanical skill just got better"
EX_LB-Lisa-2 "My mechanical skill just increased"
EX_LC-Lisa-1 "My engineering skill just got better"
EX_LC-Lisa-2 "My engineering skill just increased"
EX_LD-Lisa-1 "My scientific skill just got better"
EX_LD-Lisa-2 "My scientific skill just increased"
EX_XA-Lisa-1 "Hey, let me out!"
EX_XB-Lisa-1 "Siberite's gone!"
EX_XB-Lisa-2 "Alaskite's gone"
EX_XC-Lisa-1 "I feel sick"
EX_XD-Lisa-1 "Hey, Fuel is getting low"
EX_XE-Lisa-1 "Looks like I'm walking"

Użyj tego jako przykładu, stwórz i dodaj swoje okrzyki. Możesz je umieścić zarówno na końcu jak i na początku.
Następny krok jest najbardziej nudny (i żmudny) ze wszystkich. To edycja Exclamations.txt. Zobaczmy jak wygląda początek tego pliku:
Code:
GAMEINIT
  EXCLAMATIONS
   EXCL  1 // numer okrzyku
     NAME RA // nazwa/skrót okrzyku, ta sama jak w Exclamations.wri
     LOG 0
     DISPLAY 0  // przy wartości 1 gra pokaże okrzyk także w postaci tekstu
     ENEMY 0
     FADE 0
     HINT 0  // przy wartości 1 gra wyświetli wskazówkę/podpowiedź, oczywiście jeśli takowa istnieje
     PROB  1 // oznacza pierwszy wariant okrzyku
       ITEM  101  0  // tu wstaw numer Voice (ten sam co w XichtEd) P.S. (od autora) nie wiem co oznacza 0, więc zostawcie je tak jak jest domyślnie
       ITEM  102  0
       ITEM  103  0

Tak powinien wyglądać początek każdego wariantu okrzyku:
Code:
PROB  1  // lub PROB2, mam na myśli pierwszy wariant
       ITEM  113  0 // a to jest oczywiście numer Voice ustawiony w XichtEd
       ITEM  101  0
       ITEM  102  0
       ITEM  103  0

I ostatni i najłatwiejszy krok: edycja Voices.txt. Muisz tu dodać tylko numer Voice. Np. jeśli ustawiłeś Voce na 113 i Name na IMM, cały plik powinien wyglądać następująco:
Code:
GAMEINIT
  VOICES
     ITEM  113  IMM
     ITEM  101  JMM
     ITEM  102  Lisa
     ITEM  103  Joan
     ITEM  104  Frank
     ITEM  105  Corn
     ITEM  106  Cyrus
     ITEM  107  Glad
     ITEM  108  Don
     ITEM  109  Bobby
     ITEM  201  Bur
     ITEM  202  Bel
     ITEM  203  Gny
     ITEM  204  Glb
     ITEM  205  Pty
     ITEM  206  Gla
     ITEM  207  Tit
     ITEM  208  Gos
     ITEM  209  Kir
     ITEM  1  ARM
     ITEM  2  ARF
     ITEM  3  AMM
     ITEM  4  AMF
     ITEM  5  ALM
     ITEM  6  ALF
     ITEM  11  RRM
     ITEM  12  RRF
     ITEM  13  RMM
     ITEM  14  RMF
     ITEM  15  RLM
     ITEM  16  RLF
     ITEM  255  Ape
  END_OF_VOICES
END_OF_GAMEINIT

Na końcu możesz dodać dźwięki dla okrzyków. Powinny być w folderze: Dialogs/[skrót nacji]/Exclamations/, z nazwą: [nazwa okrzyku].wav. Oczywiście możesz stworzyć okrzyki dla wielu języków. Myślę, że to wszystko.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Original War is an RTS / RPG game by Altar Games
Original War Support is not part of Altar Games but is maintaining Original War for Altar Games

Privacy Policy